Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Hazaértem

 

Harmadik napja vagyok itthon, teszek veszek, a régi medremben és ritmusomban, de még mindig úgy érzem magam, mintha napok óta algocalmin hatása alatt lennék. Kábán nézek ki a fejemből, mintha még nem igazán érkeztem volna haza.

Az elmúlt félévet természetemhez ellenes módban töltöttem el.


Négy évvel ezelőtt, jött Zsülien, hogy Miguelnek kell négy fa házikó. Aztán ez minden évben elmaradt, de minden évben esedékesnek merült fel. A múlt évben mondtam Zsüliennek, hogy tekintettel a rossz közérzetemre és egészségi állapotomra, ami a megerőltető munkától sajnos csak rosszabbodik, ne számítson rám a továbbiakban, ami a Miguel „kis” faházikóit illeti.

Idén újra felmerült a dolog, Zsülien, mintha nem is emlékezett volna visszalépésemre, előjött, hogy na idén lehet bejönnek a házak. Aha, mondtam, rendben. Ennyit mondtam szarkasztikusan, mert nem hittem, miután ez a kovid leple alatt történő reszetáció rászállt a világra.

Itt bevallom, tévedtem. Aztán később rájöttem, hogy az ember ha valamiből ki akar lépni, akkor nem elég egy szarkasztikus megjegyzés, hanem konkrétan és többször, hisztisen kell kiabálni, hogy: „neeeem, neeeem, neeem bazmeg, érted? Neeeeeem!!”

Megébredtem, hogy csinálom a házakat. Augusztus elején fogtam neki, aztán becsatlakozott Maja és Tibi, akik nem rossz srácok, de nem igazán van érzékük a fához, illesztésekhez, valójában szenvedés volt velük dolgozni. Aztán alkalmilag beszállt Ildikó, néha a társa segített neki. Ildikó hamar felfogta a lényeget, Andorrában egyértelműen látható volt az ő kezenyoma, a többiekéhez viszonyítva.

Az itthon töltött két és fél hónap alatt tiszta ideg, stressz és hulla fáradt voltam, mert két szerelő csapatra vágtam az anyagot. Nem volt időm az ajtó-ablakokkal foglalkozni, éppenhogy csak előkészítettem az anyagot az indulás napjára.

Megjelent Sanyi is az utolsó hónapban, hogy beszáll, de aztán hol jött, hol nem jött, nem sikerült befejezni, amit elterveztem vele.

A falak megvoltak, viszont a többi nagyon hiányosan, anyag állapotban. A szegőlécek legtöbb profilja gyalulatlan, maratlan maradt.

Két és fél nap alatt megpakoltunk két kamiont, és elmentünk Andorrába.

Ott az első hónap szerelés után Sanyi eljött, másnap a két mákvirág is eljött ötünkből, ott maradtam Kosztival egyedül. Kosztiban nemcsak egy igazi segítségre leltem, hanem egy barátra is. Első körben a magam részéből ajánlottam fel neki egy komolyabb összeget, de a végére úgy alakult, hogy nem magamtól kellett visszaadjak. Sok hiszti és kiabálás Zsüliennel megoldotta a dolgot.

Napi 12-16 órás munkatempóban lebegtem az elmúlt öt hónapban, se szombat, se vasárnap.

December 20-án elindultunk haza. 38 órán át vezetett Koszti, egyszer aludtunk 5 órát az autóban. Nem engedett vezetni, mert látta, hogy teljesen kivagyok. Mellette ültem, mondván, legalább valaki szóval tartsa Kosztit. Végig noszogattam, hogy magáról beszéljen, mert olyankor az ember belelkesül, és Kosztiban rengeteg a lélek.


Ezúttal jobban kiterjesztettem az antennáimat, jobban odafigyeltem az andorraiakra, arra, mi történik a minden napjaikban, és igen elszomorodtam, mert rájöttem, hogy az empátiának nyoma sincs bennük, csak a centek alakulása egyetlen problémájuk. Nem gonoszak, de infantilisan érdekemberek. Teljesen higgadtan nézik a szenvedést.

Számomra egyáltalán nem volt vonzó a fejlett nyugati életforma. Minden steril, tökéletes, ugyanakkor annyira gagyi, hogy egyenesen kulturális sokkot kaptam tőle.

Rájöttem, hogy a transzhumanizmus a nyugati társadalmakban a megváltás eljövetele, simán elfogadják, ezért akkora a beoltottak százaléka az ortodox államokéhoz képest. Amíg a konzervatív mentalitás Teremtő ellenesnek tartja, addig a nyugati, fogyasztói mentalitás haladásnak tartja a génterápiát.

Az én választásom egyértelmű: továbbra is oltás ellenes maradok. Persze, ráfér az emberiségre egy reszet, de nem gén alapú, hanem inkább lélek alapú.

Ott az andorrai magányomban, bár sok időm nem volt elmélkedni, néha, munka közben, amíg az internet engedte, próbáltam pár okosságot hallgatni a szokottaktól, de nem volt hozzá türelmem. Éreztem, hogy az én szellemi és lelki utam leválik az „influenszált” vonalról, és visszavonul a saját forrásához.

Egyre többet gondoltam Muskóczira, és inkább azzal voltam elfoglalva, ha hazamegyek, miként fogok Muskóczizni?

Rengeteg klasszikus zenét hallgattam a netrádión és rájöttem, hogy nincs abban semmi misztika, nem komolyabb zene, mint bármely más stílus, sőt, némely alkotást nagyon gagyinak értékeltem. De rájöttem, hogy a klaviatúra mindenkié lehet, és nem szégyen bármit lejátszani. Újra értékeltem a szerzői jogos dolgot, és most is azt állítom, hogy egészen nevetséges a szerzői jog elképzelése. Hogy egy akkord képletet levédjél, mert azt egy vagy másféleképp szólaltatod meg, egészen pitiánerség egy alkotótól. Azért az, mert feltételezi az alkotó, hogy egyedüli feltalálója a spanyol viasznak. Holott azok az akkordok már évezredek óta körbe és körbe keringenek. Két virágnak nem egyforma az illata, de tudni, hogy az orgonavirágnak van egy illat alapja. Most levédeni minden orgonavirág egyedi illatát? S akkor mi van? Más orgonavirágnak nem lehet ahhoz megközelítő illata? Na ilyen ez a szerzői jog.


Az új évben új dolgokat remélek.

Nekifogok terveim szerint a saját bútor elképzeléseimet megalkotni és arra piacot építeni. Nem akarok rendelésre dolgozni többet. Elegem van más elképzeléseiből, más ritmusából, vége: Neeemmm!


Nagyon remélem, hogy a blogom végre csak rólam fog szólni, az alkotóról, és nem az örökké felháborodóról, mert már unom saját magamat is.

Az Andorrai faház építést valamennyire videóztam, de legtöbbször, mivel nem engem képvisel az egész, negatívan álltam hozzá, ezért kétlem, hogy publikálni fogom. Rengeteg munka lenne a több órás anyagot bevágni, szerkeszteni, inkább csinálok két Muskóczit helyébe. Habár csinálhatnék egy rövid összeállítást, mellőzve a kárinkodásokat, mert elvégre egy része az életemből. Meglátom, nem ígérek semmit.


Kívánok minden olvasómnak Boldog Új Évet!



12 megjegyzés:

  1. Áldott ünnepet!

    nagyon elkenődtem... tegnap találkoztam egy kis faházzal, megszólított.
    Szeretnék egyet Medvesre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Márta, csak fa kell hozzá és két ügyes kéz. Nem nagy ügy.
      Boldog ünnepeket! Sok egészséget és hitet!

      Törlés
  2. Attila! Örülök, hogy végre vége az embertelen, erőltetett menetednek. Remélem, nem lesz böjtje a szervezeted kizsigerelésének. Próbálj otthoni környezetedben több időt pihenni, nehogy baj legyen!
    Kellemes karácsonyt kívánok Neked és a családnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az aggodalmadat, őszintén megmondom, kicsit én is aggódom, de nem hagyom magam, mozogni fogok, amióta hazajöttem a fűtés mellett teszem-veszem helyére a szerszámokat, tüzelésre vágok fát (körfűrésszel, nem fejszével) és leltározom a megmaradt fákat, hogy felmérjem, mihez nyúlhatok, és mit csinálhatok belőle.

      Törlés
  3. Érdekes, hogy mennyi tartalék van egy emberben. Amikor a 4 órás munkanapjaidról írtál, bennem is megzörrent, vajon hogyan fogod bírni a gyűrődést 3-4 ember helyett is. Már a felvezető írásaidból tudni lehetett, hogy a munka zömét magadra kell vállalnod. A szakmunkaerő megfizethetetlen, és megbízhatatlan. A segédek pedig a lottó kettes kategóriája. Bejöhet, és nem valószínűtlen, de számítani nem érdemes rá.
    Mindannyian - olvasóid - fellélegeztünk erre a bejegyzésedre. Visszatért Morgó, az ötödik törpe. Megpöki a tenyerét, és az itthoni munkához lát.
    A fűtés most tényleg több munkát ad, hogy mínusz 10 fok alá megy minden éjszaka itt a Felvidék lábánál. Gondolom, Déva környéke magasabban van, ott még hűsebb szelek fújdogálnak.
    Viszont már a magadét rendezgeted, és a családod vesz körül. Ha pedig tartalék került a puttonyodba, még jobb.
    Bár arra is mérget veszek, hogy ez a gazdasági működés talál módot a puttony ürítgetésére.
    Akkor hát hajrá Muskóci! Szurkolunk Neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Valójában igazán most jöttem rá, hogy van még mit dolgoznom és tudok is. Van még munka dögivel, nem lehet eltunyulni.
      Nem mellesleg lefogytam tíz kilót, a sok idegesség miatt, nem tudom, hogy ez normális és fenntartható e ez a tendencia idegesség nélkül? Kiderül.
      Azért a négy órás munkatempót megtartanám, mert egyéb terveim is vannak.
      Menet közben kiderül, hogy honnan, hova.

      Törlés
  4. Jó újra olvasni Téged! Jártam már itt, kerestelek, hogy hová lettél? Szívesen megnézném az a vágott videót, biztosan szépek lettek a házak. Lényeg, hogy újra itt vagy, épségben a neten és a családod körében is. Kívánok egy sokkal boldogabb esztendőt, az elkövetkezkre, Neked és mindnyájunknak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa. Itthon maradok, egyhamar nem tervezek elmenni sehova. Neked is minden jót kívánok!

      Törlés
  5. Örülök, hogy újra jelentkeztél, és túl vagy ezen az andorrai megpróbáltatáson. A bloggert már jószerivel csak az írásaidért nyitom meg, úgyhogy remélem lesznek még agymenéseid, amiket megosztasz velünk. Nekem te a kortárs prózához tartozol, egy csomó kusza gondolatomat letisztulva, érthetőbbé válva látom az írásaidban. Ez persze nem kötelez arra, hogy ha unod magadat, akkor is írj, de azért reménykedem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzést. Nem fogom kibírni, hogy ne írogassak. Úgyhogy a világ csak ne nyugodjon meg.

      Törlés
  6. Szia Attila (Tata) hogy vagy reg hallottam felőled? Remélem hogy egészséged lehetővé teszi hogy többet tudj itt írogatni mert itt élek Szlovákiában kb 10 év de azota se talaltam hiteles és őszinte jó emberre mit te vagy. Bizakodom hogy minden redben lesz veled. Anno itt ott elvittél magaddal internet klubba mert nem sok helyen volt internet és anitanak meg mindenkinek írtam magamrol pár sort. Jó ember vagy és mindig birtam benned hogy egyenes és hogy hű maradtál elveidhez. Üdvözlettel Maxi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Maxi! Örvendek, hogy jól vagy és emlékszel még rám.

      Törlés