Párhuzamos világok

Nagyon érdekesen van ez a világ megalkotva. Hogy így lett ez, vagy valakik megalkották, legalább olyan dilemma nekem, mint a filozófusnak az a kérdés, hogy a tojás vagy a tyúk volt előbb.
a felső madár egy színes papagáj kellett volna legyen, alól meg egy mérges csóka..
Úgy van megalkotva ez a világ, hogy mindig van egy fent és egy lent, és az infó mindig fentről jön. Lentről fel sosem megy semmiféle infó. Fentről jön az infó, hogy kevés a teljesítmény, kevés az adó, nincs erkölcs, és baj lesz ebből. Lentről fel megy az adó, és a lelkiismeret keserves hangja, hogy bocsáss meg, csak ennyire telik. A lent és a fent az élet végtelenségében egy tökéletes párhuzamot húz. Sosem érintik egymást, az úgy van megalkotva, hogy fentről jön a parancs, lentről meg felmegy a pénz. A fenti világ és az alsó világ két teljesen más világról beszél.
Nincs az a tabu, amiről manapság nem lehetne beszélni. De hogy ez a két világ mennyire párhuzamosan megy egymás mellett, arról senki nem mer beszélni. Bármennyire szabad legyen ma a szólás, a hivatalos médiában az arra hivatott kortárs irodalmárok nem tesznek mást, mint dicsőítik a fenti világot és lenti nyelvre próbálják fordítani, hogy miért is haragusznak az istenek annyira. A lenti élőlények tetvessége, rühessége miatt a fenti világ egy eszmei burkot vont rájuk, hogy egymást meg ne értsék. Mert nem kell értsék egymást, egyetlen egy dolgot kell megértenie a lenti bolhás tetveknek, hogy nem elég az adó és az alázat.
Miért van az, hogy amikor a köz ember, a munkás ember hallgatván a politikusokat és papokat beszélni, úgy érzi, hogy nem ért semmit? Miért van az, hogy a munkás ember amikor kimegy a mezőre dolgozni, jól érzi magát, de elborul a tekintete és lelke, amikor a profitra gondol?
ez az eredeti, a fő rajzra már nem sikerült ilyenre...
Nem tudom. De mint tetves, rühes, bolhás munkás csak sejteni vélem, hogy netán azért van így, mert a fenti világnak fogalma sincs mi van lent. Nemcsak fogalma sincs mi van lent, de nem is akar tudni róla, nincs szüksége tudni róla, hisz egy teljesen más világban él.
Nemcsak egy fajta dölyfösségről, úrhatnámról van szó, hanem egy tökéletes nemtörődömségről van szó, amiből következik a bölcsességig filozófált tudatlanság, a kiművelt hozzá nem értés, mindez művészi szinten űzve.
Mert hallom az új infókat fentről, hogy nekik, mármint a fentieknek, senki ne magyarázza, hogy alant az ember veszteségben dolgozik, hogy a dolgozó tetveknek ez egy újabb kifogásos találmánya, hogy ne fizessenek adót. Nosza, mondja a mindenható zsírkirály odafentről, hogy nincs veszteséges munkálkodás, minket nem érdekel, ha veszteségben dolgozol, te akkor is fizetsz adót. Akkor is, ha nincs bejöveteled. Mert nekik, dicső félisteneknek senki ne magyarázza, hogy nincs a parasztnak.
És akkor innen jön nekem az a tiltott megvilágosodás, melyet minden kortárs író és gondolkodó gondosan elrejt, hogy isten s ember olyan párhuzamosan él e világban, hogy csak na.
Mert akkor így érthető, miért nincs nekünk gazdasági tervünk, miért nincs gazdasági víziónk, de érthető az is, miért nem is lesz sosem.
Nem is lesz sosem semmiféle gazdasági semmink, mert balfaszok vagyunk. Valakinek ki kell mondania ezt, hogy igenis, balfaszok vagyunk. Mert nemcsak vakon hiszünk a fentieknek, hanem lelkesen várjuk, sőt anticipáljuk a fentiek újabb debilségeit és sietünk annak eleget tenni.
Megfigyeltem, hogy a fentiek debilségeit azon alsók szaladnak lehozni az égből, akikben a munka undor klinikailag kezelhetetlen rákja dolgozik.
De hogy mégis nekik hiszünk, ezért vagyunk balfaszok.
Úgyhogy bele kell törődnünk, mi itt lent tetvek, rühek és bolhák vagyunk és ott fent vannak az okos istenek.
Van azért ebben is valami jó, hogy nincs egymáshoz közünk.
Az évezredes proli bölcsesség jegyében: csak rosszabb ne legyen.