Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Vetés-aratás


ezt rég rajzoltam
Máté.25.24. Előjövén pedig az is, aki az egy tálentomot kapta vala, monda: Uram, tudtam, hogy te kegyetlen ember vagy, aki ott is aratsz, ahol nem vetettél, és ott is takarsz, ahol nem vetettél;
Gal.6.7. Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratándja is.


Ma találkoztam ezzel az utóbbi igeverssel. Rengeteg prédikációban hallottam azt, hogy mekkora ez az Isten, hogy ott is arat ahol nem vet. Emlékszem mennyire elvoltak mindig a hívek ettől. Hogy olyan isten pártján lenni, aki erre képes. Munka nélkül teremt javakat.
A Galátziabeliekhez írott levélben viszont feloszlik ez az álom. Nem öcsém, azt eszel amit vetsz, mert az Isten sem hülye.
Hú de tetszik.

7 megjegyzés:

  1. Nagy igazságok ezek Attila, de ha megkérdeznél engem, én a régebbi blogolási stílusodra szavaznék. Aki itt olvas, az végig olvassa a hosszabb eszmefuttatásaidat is. Szerintem a Te írásaidnak "íze" volt/van, amit akkor is felismerne az ember, ha nem itt olvasná, vagy nem volna aláírva. Nem mintha ezek nem ütnék meg a mércét, és nem volna ütős a mondandója, csak valahogy hiányzik belőle az ember, az az ember, aki Te vagy.
    Lehet, hogy mostanság nem érsz úgy rá, vagy oka van annak, hogy rövidebb légvételűek az írásaid, nem megbántásból írtam le mindezt. Csak nekem azok jobban tetszettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam én, hogy így meg úgy, de kérdés ki tudom e úgy bírni a napot, hogy ne kutyapicsázzak jobbra balra?
      Ez a düh bennem azt hiszem genetikai.
      Pedig Isten látja füstös lelkem, hogy mennyire igyekszem rendes emberré válni....

      Törlés
  2. Szerinted nem vagy "rendes"? Nem állsz be a sorba (rendbe)? Ez miért is baj?
    Milyen lenne a lelked ha "rendes" lennél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha úgy lennék "rendes", ahogy illik "rendes"-nek lenni, azaz higgadt nemtörődömséggel nézzek át minden hülyeségen, akkor valószínű nem háborognék annyit hiába.

      Törlés
    2. Hűha, akkor lenne csak igazán füst a lelked körül :)

      Törlés
  3. Nekem pont a harmadik emberke tetszik, aki elássa a rábízott aranyat, és a magáéból él. Amikor visszatér a gazdag, csak azt adja, amit rábíztak. Ha nem másoknak termel a mások erejét, pénzét használva, függetlensége nem sínyli meg a más talentumát.
    Ez van a kölcsönöknél is. Halálra dolgozzák magukat emberek, mert már nem csak saját hasznot kell kitermelni.
    Viszont a lassabb haladás meghozza jutalmát, mint aki csak addig nyújtózik, amíg a takarója ér.
    Alóla nehezebb kirántani a talajt.
    Másik gondom pedig az a kölcsön talentummal gazdálkodásban, ha elbukom, hogy adom meg?
    Egy talentum arany nem kis érték volt már akkor is. Simán rabszolga sorra juttatott volna életem végéig.
    Nem ítélem el azt sem, aki így él, de az én életem a tyúklépések mintáját követi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam az a helyzet merült fel, hogy nagyon akartam a műhelyt, filozófikus és életbevágó kérdés volt számomra. Abba is belementem, hogy kamatot ígértem (és bőségesen fizettem) csakhogy létrehozzam azt, amit egyébként anélkül egyértelműen nem lehetett volna. Ugyanazt a kamatot kifizettem volna bérbe (ahogy fizettem is 15 évig) anélkül, hogy maradjak is valamivel.
      Igen, ha nagyszüleim nemcsak istenes jótanáccsal láttak volna el, vagy akár a Nemzet adott volna nem mást, de egy megdolgozatlan, elhagyatott helyet is (Uramatyám mennyi van most is szerte országban), a kamat fogalmát nem ismerhettem volna meg.
      A fiam látja, hogy milyen áldozatok árán alakulnak a dolgok, és neki már eleve elment a kedve a vállalkozástól. És szakad meg a szívem, nem merem azt mondani, hogy nosza majd te beleülsz és nem fog kelleni kamatot fizetned, mert csupán fenntartani ezt egy komoly vállalkozás.
      Ma Romániában vállalkozni, mondhatom: meggondolatlan vakmerőség. És jár majd érte keserű büntetés.

      Törlés