Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Vers Kornéliától, a cyberháború rettenhetetlen harcosától

 Muzsi Attila barátomnak






van nekem egy jó barátom:

famunkás az illető.

úgy alakult: sosem láttam,

bár tisztelettel illet ő.



van neki egy nagy műhelye,

benne fűrész, kalapács.

ott mindennek rend a lelke.

könyv a polcon: a Madách

kiadó minden füzete

és könyve

és drámája

és könnye.



jó barátom, ki van nekem,

igen sokat dolgozik.

olykor felhív, néha pénteken.

az élet dolgán gondolkozik

- mondja,

aztán hallgat jó nagyokat

s én folytatom:

barátom, tudtad?

idegen jár HONlapon...





barátom, a famunkás, tudja,

hogy idegen jár,

s hogy lap a hon.

hogy valami új fejezet

kopogtat most

a műkeretes ablakon.



van fából vaskarikám - mondja -

mégsincs erőm, sem válaszom,

hogy ki minek a micsodáját tolja,

s mi az az árnykép a teraszon



mi tegnap is

felvillant,

de ma is  láttam.

a szürke pillanattal

elillant.

csak egy kereszt maradt

a fában,

amin dolgoztam éppen

olyanképpen,

hogy fúrtam, faragtam szépre

szépen.

csak hogy a megrendelőnek

legyen

szép gyökér-ének



s még mi minden csodával dolgozol?

kérdezem, csakhogy szegezzek én is kérdést.

hallom, a vonal túlsó táján, valahol,

valakik éppen boncolják az érzést.



az érzést, amivel fölteszem a kérdést.



csináltam fából ezer játékot:

Keljfeljancsi-t! patkoló kovácsot,

de fajátékra ma nincs igény,

mert egyébről szól idén az idény





e közhelyes beszélgetés után

ha kinyomtuk a számszung galaxit

én és a barátom folytatjuk bután.

már  negyedszerre hívom a taxit

2 megjegyzés:

  1. Mindenre van igény...óccsón. Gratula Kornéliának a rímekért, szóval Attila, ne sírj, van barátod, bőven, még ha nem is tud mindenki rímeket faragni. Jézus meg ott van mindenkiben, csak fel kell tudni fedezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Zsuzsa, hogy törődsz velem. Köszönöm!
      Hiába van igény a szépre olcsón, mert nekem már drágán sincs erőm. Kiszállt belőlem az erő.
      Örvendek nektek, barátaim a blogban, főleg annak, ha lenne egy olyan kávézó, ahova néha teleportálódnánk rendesen is, nemcsak elmében, hogy legyünk féjsztuféjsz, ne csak féjszbukk.
      Meg aztán, hogy Jézus kiben hogy van meg... hát az esélye biztos mindenkiben megvan, hogy benne legyen a Jézus, de én igen kevés emberben érzem, hogy bármi köze lenne Jézushoz, hacsak a megvetése, félreértése nem számítandó annak.
      A barátsághoz a rímek csak kellékek Zsuzsa. Meg aztán néha tesszük itt az eszünket, hogy "verset" írunk egymásnak mert jó móka.

      Törlés