Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Az én csipkebokrom


Csatlakoztam egy fészbukkos ateista csoporthoz. Vagy két órányit vitákat olvastam.
Elgondolkoztam, hogy nehéz azért ateistának lenni. Mindenre magyarázatot találni. Belemélyedni metafizikába, számtanba, történelembe, mindenféle filozófikus irányzatba. Miért? Csak azért, hogy a Világnak ne legyen egy alkotója?
Dicséretes az igyekezet, de olvasva az érveléseket, csak megerősödtem abban a hitemben, hogy jobb az én utam.
Én nem az értelem útját választottam, hanem az Életét. Nem vagyok jó az összefüggések értelmezésében, ha két dolgot kell megértenem egyszerre, nekem nem megy. Egyszerre csak egy dolgot tudok megérteni.
A hit kérdése nálam úgy valósul meg, hogy veszem az adott helyzetet. Reggel felkelek és folytatom, ahol este abba hagytam. A tőlem telhető filozófia az az, hogy elmémben forgatom, ez az az út e, amin a Sors, vagy az Isten visz e? Aztán keresem a kereszteződéseket, ahol el kell dönteni, hogy jobbra e vagy balra e. Ez irtó egyszerű. Fizikailag nem lehet az ember túl sok helyen, így nagyon egyszerű a döntés. Maga a döntés is egyszerű. Választani kell, hogy melyik a jó út. A valamelyik út jósága meg a Jézusi erkölcsrendszer szerint válik nyilvánvalóvá. Melyik úton valósul meg az “azt csináld másnak, amit magadnak kívánsz”? Legtöbbször egyszerű a különbség tétel. Ritkán találkoztam olyan kereszteződéssel, ahol minden elágazás csupa jóval kecsegtetett.
Például, munka terén. Általában a munkák kötődtek egy folyamathoz, egyik munka a másikat hozta. Nem voltam olyan szituban, hogy drogkartelnek szállító ládákat kelljen csináljak. Fegyvergyár sem keresett meg, hogy puskáknak csináljak ládákat. De én sem mentem befolyásos emberekhez, hogy kössenek össze politikai úton állami megrendelésekhez. Bíztam a sorsban, bíztam abban, hogy kiszolgálván a zörgetőket, jól cselekszem. Jézus is ezt csinálhatta, amíg ács volt.
Volt, hogy fővállalkozók kerestek meg, hogy általuk pályázzak állami megrendelésekre. Volt, hogy engedtem a csábításnak, de rosszul éreztem magam. És Isten segedelmével nem jöttek össze azok a megrendelések. Az ateista erre azt mondta volna, hogy lám Isten nem segített megfogni egy zsíros melót. Bezzeg Isten segít másokat megfogni a zsíros melókat. Na itt ezzel nem értek egyet, mert nekem a cél nem a zsíros meló, hanem, hogy Jézussal továbbra is barát maradjak. Mert olyan barátság ez, ami barátság, nem érdek. Nem azért hiszek Istenben, mert erős és segít, hanem azért, mert kezdem megismerni.
Például, fiatal zöldfülűként imádkoztam (látván másokat hogy kell grimaszkodni), hogy egyik vagy másik csaj kőszívét lágyítsa meg és fogadja el barátságomat. Nem tette. Nagyon rövid idő alatt rá is jöttem, hogy valójában jól tette Isten, hogy nem lágyította meg felém a csaj szívét. Ha már ilyen terminusokban beszélünk, hogy Isten mit segít és mit nem.
Azt akarom mondani, hogy én legtöbbet Jézustól tanultam, követve az ő gondolat menetét, erkölcsi rendszerét. Meg akartam érteni, nem azért barátkoztam vele, mert feszt adott nekem.

Nézem az ateistákat, és nem irigylem éles látásukat és értelmük tisztaságát. Mert ugyanúgy szenvedik az életet, mint bárki más, de nekik még egy ilyen vigasztalójuk sincs, mint nekem ez a Jézus. Mit nekem a feketelyukat megérteni? Amikor annyira világos, és egyértelmű Jézus?

Ez a jelenlegi “fake” kereszténység, és ez a keleti “megvilágosodás”, mely jó ideje csak itt leskelődve, laposan, alamuszi módon, kúszva settenkedett, mostanra egészen a felszínre tört és kezdi meghúzni a vonalakat, megadni az irányokat, ez engem arra ösztönöz, hogy kilépjek a jézusista komfort zónámból.
Ki kell lépnem ebből a belső szobás megoldásból, a magamban beszélésből, és tegyem oda én is a magamét, hogy álljon meg a menet! Nem vagyunk azé' éppen mind hülyék, elveszett idióta báránykák.
Az életünkből kiléptettük Istent, kultúristennek lebegtetjük a tömjénfüstöt árasztó csajkát, míg a keleti zagyvabölcsesség fősodratulag szedi bamba őz áldozatait. Új, tömeghisztériás szekta kezd alakulni az agyoncsépelt, agyonunt látszatkereszténység sírhantján.

Olvasom ezeket a fiatal, okos, tehetséges ateista gyerekeket és rájövök, hogy ezeknek szegényeknek csak ez a képmutató vallásisten jutott, nem tudnak elszakadni a szűz Máriás képtől, míg a keleti szekták a színes semmit mondásukkal kényelmesen alátámasztva a fekete lyukas igyekvéseiket, azok hitelesebbek számukra. Hitelesebb egy sarlatán kínai, aki jósolni tud a Skorpió és Iker csillagképekből, mint Jézus.
Tudásra hivatkozik az ateista, viszont érződik, hogy nincs tapasztalata az Életben.

Nagyon nehéz ilyen előítéletekkel elkezdeni Jézussal járni.
Mérlegre teszem az életemet és nézegetem a tányérok tartalmát. Mi adott nekem értelmet, mi nem? És be kell lássam, hogy azok az utak, amiket Jézus oldalán véltem megtenni, azok jók voltak, azok az utak, amelyekből kihagytam Jézust, azok nem vezettek semmire. Összefüggésekről beszélek. Amikor magam jártam az utakat, nem rajzolódtak ki az összképek. Csak egy vándor az úton voltam, ki jött sehonnan és ment semerre.

Nagyon érdekes, és mennyire beszédes az útépítés történetem.
Mondhatni az egész univerzum kényszerített rá, hogy elkezdjem az út építést. Amíg zajlottak az események, nem értettem az összefüggéseket. De volt valami tudatalatti bizsergés bennem, hogy ezt kell követnem.
Egy adott pillanatban, mikor nézegettem a határ mentén a bozóttal benőtt 400 méteres útszakaszt, melyet előtte lépésben kimértem, a szántófölden bukdácsolva, köptem egy nagyot, mintegy magamat leköpve, hogy ekkora balfaszt az Univerzum nem látott, mi a franc indíttatásból állok neki egy Góliátnál kétszer nagyobb szörnyeteggel szemben, én patkány paraszt, kinek még parittyája sincs? Köptem egy nagyot, mintegy magamat leköpve, hogy ez egyenesen Isten kisértés, méltó vagyok a gyehennára. És akkor gonosz szolga létemre megvillant a kisértés a fejemben, hogy nosza, ha ez az Út meglesz, az csak az Isten dicsősége lesz! Nosza Isten: tégy egy csodát!
És aztán csak zajlottak az események. Jött egy befolyásos ember ki háromszor kérdezett rám: Mondjad, mit segítsek? Én csak néztem ki a fejemből. Mondjad, mit segítsek? Nem tudtam mondani semmit. Mondjad mit segítsek? Mondom a feleségemnek, itt valami nem stimmel nekem. Akkor azt mondtam a befolyásos embernek, hogy vegye rá az illetékest, hogy adjon el a telkéből egy nadrágszíjat, hogy legyen kijáratom. Na végre, így a befolyásos. És lőn. Eladtak nekem egy nadrágszíjat. Mondom a szomszédomnak, ez is egy fajta közepes Góliátféle, hogy utat vágok a bozóton, kész. Történt, hogy megemelték az addigi kijárati bért. Erre a Góliátféle is azt mondta, rendben, vágjunk utat a bozótban. Ráhagytam, rendezze ő az útépítést, noha tudtam, hogy ráfizetek. De itt már éreztem, hogy nem Hús és Vér vezeti a harczot. Közben kiderült, hogy a csirkefarm már rég szerződött kerítésre és utolsó lehetőségként küldte hozzám a befolyásost az Úr. Ez után nem adtak volna el nekem egy nadrágszíjat.
Tehát a kocka el volt vetve rég. Én nem tudtam, de az Úr igen. Megpuhította a Góliátféle szívét erre az időre irántam, és hihetetlen módon közösen csináltunk valamit. (Persze a motivációk lehetnek másak, de azok más történetek katarzisai lehetnek majd).
S ekkor kifordul a földből a bulldózer lánctalpai alól, sértetlenül a fejetlen angyalszobor, mely apám íróasztalán volt mióta tudom magam, a fiam találja meg és jön a kezében a fejetlen angyal szoborral én meg köpni nyelni nem tudtam. Nekem ekkor gyúlt meg a csipkebokor.
Mindenre van magyarázat. Egészen biztos. Viszont van itt egy összkép, amire nem akarok más magyarázatot találni, minthogy az Isten keze van benne. Nekem ez elég.
Ez a hit adott nekem erőt tovább lépni.
Az istentelenség nem adott semmire sem erőt. És ezen is elgondolkodtam.
Nekem nem kell megérteni az ateisták gondolatmenetét. Nekem az Istennek a gondolat menetét kell megértenem. Még úgy is, hogy nem értem, mit, miért Tesz!

7 megjegyzés:

  1. Hallgattam Cseri Kálmánt is, meg hallgattam ateista gyereket is. A logikus gondolkodással nincs gondom, tehát kb. értem az ateista érveléseket is, viszont az ateistákban nem látok semmi jóindulatot, miközben bizonygatják, hogy Isten nincs. Elgondolkodtam, hogy miért is csinálhatják ezt, de nem jöttem rá. A youtube-on néztem egy bizonyos "Isten keresem" csatorna videóit és ott hallottam, hogy az ateista tudosok esetében általában probléma van az apaképpel. Tehát nem apa mellett nőttek fel, vagy durva konfliktusban éltek az apjukkal. Érdekes módon az első ateista fickó, akinek a videóit néztem, az is említette, hogy az apját ki nem állhatja és hogy elment otthonról az apja miatt.
    Az ateisták többsége lehet, hogy valamiféle irigységet érez, hogy másoknak van egy kapaszkodója, ami neki nincs és mindent megtesz, hogy tőlük is elvegye a kapaszkodót. És igen, a meseszerű Istenképet szokták nevetség tárgyává tenni és jókat röhögnek a bárgyú, idióta hívőkön.
    Bennem van egy kettősség pl. a bibliával kapcsolatban. Látom a sok ellentmondást, a sok gyerekes hiedelmet benne. Tudom, hogy pl. az ószövetség egy összelopkodott anyag. Viszont mégis érzem a sorok között néha, hogy ez az egész nem pusztán emberi, agyi tevékenységből származik, mert érzek valamit benne, ami túlmutat az emberin.
    Csipkebokor élményem nekem is volt és a mai napig nem tudok elfogadható magyarázatot adni rá, de mindig jön egy hang, hogy mi van csak képzelődök, mi van, ha az agyam csinálta az egészet, mi van ha csak véletlen, stb.
    Annyit viszont logikusan levezettem már magamnak, hogy ha nincs Isten, akkor semminek semmi értelme és én csak abban a hitben tudok élni, hogy van valami értelme ennek az egésznek, még ha nem is tudom, hogy pontosan mi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lelki alkat vagyok, könnyebben beveszem a meséket, mint a tudományos beszédet. Az viszont érdekes, hogy amíg az Isten hívőre azt mondják, hogy az ismeretlennel nincs mit kezdjen (esetleg butasága révén), ezért az ismeretlent áttolja a misztikum, csoda szektorra, amíg az ateista az ismeretlenre azt mondja, hogy sebaj, majd a tudomány megfejti és lesz rá magyarázat. Ezzel szemben jön Jézus, nem fejtegeti Isten létezését, nem bizonygatja, hanem mond pár érdekes dolgot, engem speciel az fogott meg, hogy azt kívánd másnak, amit magadnak kívánsz... Onnan, hogy van a Világon egy úgynevezett "big brother" figyelőrendszer, odáig, hogy egy sokkal intelligensebb Valaki szó szerint belénk lát, szerintem nem nagy a távolság.
      Nem tűnik ésszerűnek, és egyelőre nem érzem reálisnak, hogy ez a kamerázott figyelőrendszer odáig fajulna, hogy szabadságomban visszafogjon, noha a filmek tucatjai már rég erről beszélnek. Az sem tűnik életszerűnek, hogy egy Jézus ott legyen mögöttünk és figyeljen ránk.
      Én csupán mérlegre teszem mostanság, ami történik a Világban, minek van értelme és minek nincs, rájöttem, hogy Isten létezésében reménykedni sokkal értelmesebb, mint megérteni a Big Brothert.
      Mondjuk nálam ez szubjektív kérdés is, én sokat hagyatkozok az érzéseimre, és sosem volt számomra kétséges, hogy van egy árnyszemély mögöttem, aki nem tudom: óv, véd, igazít, büntet, és mivel ez sokkal okosabb nálam, elhittem, hogy Isten, és valamiért Jézus.
      Próbáltam tagadni, nem látni, de ez olyan, mint a szerelem... tagadhatja az ember, nem vesz tudomást róla, de az érzés megmarad. És noha szunnyad, mert elnyomható, tompítható, de bármikor reaktiválódhat, mintha mi sem történt volna, és nem tíz év telt el, hanem mintha csak a tegnap történt..

      Törlés
    2. Nekem is vannak vagy inkább voltak olyan periódusaim, amikor jobban figyeltem a jelekre és fontos, hogy volt számomra, hogy jelre rátapadjak és az szerint cselekedjek, tehát jel-en legyek.
      De még mindig kérdéses számomra, hogy én láttam-e bele olyan dolgokat, amik ott sem voltak.
      Pl. volt egy nap, amikor 3 baleset, egyiknek sem volt súlyos következménye, de mindegyiknek lehetett volna és csak egy hajszálon múlt. Aznap délután arra jutottam, hogy ez valamiféle üzenet kell legyen és mivel nekem van címezve, csak én tudom megfejteni. És aprólékosan átgondoltam, minden részletét, hogy mi mit jelent számomra és kijött az üzenet, ami nagyon is komplex volt. Egy olyan üzenet volt, amiért majd napokig kellett dolgozzak, hogy végrehajtsam a kérést.
      Lehet megkattantam :)
      Azt nem tudom, hogy ezek az üzenetek és kérések hosszútávon mennyire terelnek egy olyan útra, ahol nekem semmi beleszólásom sem lesz a dolgokban, csak teljesítem az Akaratot. Egoval rendelkező személyként ez kicsit olyan, mint a halálom... amikor megszünök én létezni és robottá változom, aki végrehajt dolgokat.

      Törlés
    3. Ez az... minden embernek van egy saját tapasztalata, élménye, amit nemigen tud másra fogni, mint hogy van valami olyasmi mint egy Isten.
      Van, hogy sorozatosan jönnek ezek az élmények, "üzenetek", és legalábbis nálam úgy van, hogy mikor látom a vallások hókusz pókuszát, nem tudom egyeztetni azzal, amit én éltem át...
      Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy sokkal több embernek volt Isten élménye, de nem merte azt senkinek elmondani, mert hülyének néznék...
      Nem tudom, hogy miért történnek dolgok és miért nem, de jó lenne ha az ember ki tudná ezt beszélni.
      Isten nem létezését főleg abban igazolják, hogy ha Ő a Szeretet, miért öli meg a gyerekeket? Ehhez tényleg nem tudok hozzá szólni... Mint ahogy ahhoz sem, hogy Billy Cobham milyen adottsággal dobol és egyáltalán minek kell úgy tudni dobolni. Viszont azon sokat elmélkedtem, hogy ha engem, senki kétbalkezes parasztot életben tart, nincs esetleg valami elvárás velem szemben?
      Azt hiszem, hogy ha ebben megtalálnám az egyensúlyt, talán megérteném a korai elhalálozásokat is, vagy egyéb "istenveréseket".
      Sajnos, a vallásokon és a szektákon kívül nemigen foglalkozik valaki Istennel... Azok meg legtöbbször hiába veszik fel Isten nevét az ajkukra...

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Azt elfogadom, hogy az ember egy jóval nagyobb intelligencia kicsi alkotó eleme. Amint a sejtjeink is mi vagyunk, s egyetlen sejtünk elpusztulása nem jelenti a halálunkat. Egy megvágott ujj végén a vércseppek elhagyják a testet. A varr is lepereg. Nincs igazság abban, hogy egy agysejtet nem érhet késszúrás horzsolás, az ujjunk végén cserélődik a bőr.
    Egy kézfogás, egy puszi, egy szeretkezés más-másfajta összehangoltságot teremt két ember, két intelligencia között. Egy csókolózó pár a buszon másoknak is kedvet teremt, vagy felbosszant. Egy imádkozó gyülekezet, egy koncert és egy háború is más közös élmény, közös akarat és benne ellenkezések sora is. A földünk pedig mennyire apró égitest az elképzelhetetlenül óriási univerzumban! Tudjuk mi azt, hogy miért hat a hold a nők ciklusaira? Mert egy kútban, a tengerek partján látszik, hogy emelkedik-süllyed a vízállás az este és nappal lözött.
    Vajon mi ebben az értelem? Ki ebben a kusza világban a rend? Az isten, Egy Isten? Sok? Mi is istenek vagyunk, akik sejtjeink harmoniáját biztosítjuk 10-20-100 évre?
    Én ezt nem tudom megfejteni, és tudom, hogy más sem.
    A harmoniákat érzem a zenében, a látványban, az élethelyzetekben, a barátságokban, az együttlétekben.
    Még az ármányokban is.
    A tudásom nap-mint-nap megkérdőjelezem mindenről. A másokét is. A döntéseim hol az ösztöneimre bízom, hol a tudásomra. Az ösztön pedig biztosan a nagy egészből bennem kódolt rész. Az intelligencia paránya. Egy földnyí valamelyik galaxisból.
    De Terry Bozzio és Billy Cobham is naprendszer, ha hallgatom őket.
    A sok igazság mind egy nagyon nagy valami része.
    Nekem ilyesfajta 'jézusélmény' jutott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bibliában van szó róla, arra nem vennék mérget, hogy Jézus is mondta volt, de a lényeg, említi, hogy mondani fogják: itt a Jézus, ott a Jézus, és hogy ne higgyünk nekik.
      Én most azért tértem vissza úgymond Jézushoz, mert látom, a Világban nagyon torz isteneket kezdenek szülni. Nyugodtan el lehet ezt nevezni antikrisztusnak, ami történik. Én örök életemben a kevesebb bajt, a kevésbé ártalmast kerestem, így a kiiktatás elvét használva rendeztem a döntéseimet.
      A vallások csömörködései és annak undorító gátlástalansága, mint a rosszullétig zabált lecsótól ki lehet undorodni a hit kérdéséből.
      Annyira erősek a behatások, hogy ember legyen a talpán, aki kitart az eredet mellett.
      Rájöttem, hogy ez a balos illetve jobbos világkép tulajdonképpen ugyanabból a konyhából táplálkozik és ugyanazt a szart akarja lenyomni a torkunkon, mindkét világnézet. És úgy néz ki, hogy az emberiség választás elé van kényszerítve, azonosulnia kell a jobbal vagy a ballal.
      Ezt vettem észre a keresztény verzusz ateista disputákban is, hogy tulajdonképpen a keresztény és az ateista is ugyanabból a kosztból él. És nekem el kell döntenem, hogy akkor kivel vagyok. És tulajdonképpen egyikkel sem azonosulok.
      Eszembe jutott Jézus, aki kiverte a pénzváltókat a Templomból, abból a templomból, amire azt mondta, hogy három nap alatt lebontja és újat épít. Az a Jézus, aki meggyógyítja a leprást és elküldi, mondván: ne szóljon másnak, hogy, hogy és mint.
      Rájöttem, hogy ingázva a jobb és a bal nézet közt, örökké keresve az értelmességet, az összhangot, hol lehetne a kettőt kibékíteni, szóval rájöttem, hogy ezzel is a nagy animátoroknak a játékára teszek még egy lapáttal, azon az elven, hogy a kutya is a hegyre szarik.
      Megfenekelve visszaérkeztem oda, ahonnan elindultam: ahhoz az infantilis, naiv Jézus képhez, ami nekem sokáig értelmet és életkedvet adott.
      Ugyanez történt a zenélésemmel is: lenyűgöztek a jutuber abszolút zsenik. Nem tudok velük azonosulni, mert teljesen más világokban, világképekben élünk.
      A szakmákban is ez van, ott vannak az abszolút szakma diktátorok, akik a tökéletességre hivatkozva gépesítik a forma gyártást, mondván az ember tökéletlen, és főleg szubjektív: nincs mindig kedve dolgozni, hajtani, lelki problémái vannak a teljesítménytől.
      Én valahányszor olvasom Jézus szavait (legyenek azok akár értelmezett versek), engem tényleg mérsékelt vizekhez visznek. Hogy van benne valami bódító formula, vagy olyan a lelki profilom, hogy hajlok erre, nem tudom. Azt tudom, hogy sem a jobb oldali, sem a bal oldali aktivisták nem tudnak engem meggyőzni semmiről.
      Nem mondom azt, hogy itt a Jézus, vagy ott, de rájöttem, a dolgok Jézus nélkül olyan lehet mint a szex guminővel. Még sosem próbáltam, nincs is rá gusztusom, de csak gondolom.

      Törlés