Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Az egyszerű gesztusok


Az egyszerű gesztusok, miszerint hordoznak magukban emelkedettebb értelmet, szerintem okafogyottakká váltak.
Hogy ezt a fenti mondatot hogy vájtam ki magamból? Én sem tudom.
Az okafogyott szóval a napokban találkoztam. Egy hosszasabb rinyálásomra az volt a válasz, hogy okafogyott. Zavaromban, hogy nem tudtam hova tenni ezt a szót, mármint, hogy mire van értelmezve az általam gerjesztett kontextusban, feladtam okát keresni.
Az egyszerű gesztus meg onnan jött, hogy az ember minek is húgyól a vécébe, miért nem a kertben a fűbe? Bezzeg az indiai. Reggel kimegy a sátra elé, és szarik egyet. És mi van. Mitől civilizáltabb attól a városi ember trutyizása, ha az a Planétát tönkre teszi?
Ezekkel az érvekkel nekem sincs mit kezdeni.

Azt is megkaptam, hogy a midi. És valóban hibásnak érzem magam, mert midizek, nem zenélek. És hogy most kissé a lelkembe taposódott ez a már többször felhányt midizés, már arra sincs kedvem.
Pedig húgyozni, legalábbis amíg dolgozom, kimegyek. Hol a garázs ajtó mellé, ha nem jár senki arra, vagy ha igen, akkor a kertbe.
Viszont a zenében nem lehet ilyen gesztusokat véghez vinni. Ahhoz, hogy egy bőgő hangot halljak, ahhoz meg kell azt kreáljam midiben. Mert láss csudát, nincs egyszerű gesztusokat mímelő humanoid élőlény, ki hajlandó lenne egy basszus húrt megpengetni. Pedig itt a basszus, itt a láda.

Az emberi erkölcs graduális skáláján mérve, mint mindig alant maradok a csináld magad szinten, mert az eszményi tökéletes hiányában nem fogom a semmit művelni.

Mondhatnám azt, hogy jó munkához jó szerszám kell. Persze, hogyne, jól jönne egy jó szerszám. De ha nincs, azzal dolgozik az ember, amije van.
Jó kifogás azt mondani, nincs szerszám.

És ha basszeros ismerőse sincs az embernek, jó lesz a Halion 3.
Örökké nem várhat az ember egy gesztusos basszerosra.
És ha lenne, azon nem vesznénk össze, hogy kinn pisili le valamely csalánomat, vagy benn a porcelán csészébe, ha azt nem pisili le.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, összeszedett gondolatok - mint mindig - a téma szépen egy szálon fut, nincs ide-oda kicsapongás, és nekem gyönyörű, választékos stílusban. Ahogy egy művészemberhez illik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy van az, hogy amely írásomra azt mondom kuka, ti élvezitek? Amire meg azt gondolom, hogy mászterpísz... nuku tetszés...
      Most is átadtam egy restaurált bútort, a kliens olvadt érte, én meg nem. Minél többet néztem, annál több hibát kaptam benne, és egy idő után megutálom, mert belezavarodok...

      Törlés
    2. Ember és hangulatfüggő a kérdés. Az örök kételkedés meg általában a gondolkodó emberek sajátja, így nálad ez nem meglepő:)))

      Törlés
  2. A legrégebbi felismeréseim közé tartozik:
    A mű - írás,zene,szobor,fakocka - a befogadónál van befejezve. Én egész mást értelmezek ki a bibliai történetekből, mint pl. Nufi. Ezerrel védi a jobbik értelmezést, én meg sokszor a fonákjára bukkanok.
    Ha zavar valami az írásodban, az a fölöslegesen sok idegen kifejezés. Nem szóvá teszem, csak mondom, mi, mert a téma, a másik világ, ahonnét a jajkiáltásaid, örömködéseid érkeznek, feloldja.
    A hangszeres zenészek gyerekkorukban hozzá nőnek egy bőgő nyakához, és gyakorolnak-gyakorolnak-gyakorolnak-gyakorolnak-gyakorolnak.
    Ha még nem vették le Pege Aladár életéről szóló riportfilmjét, akkor ott tőle hallhatod is, a korának legjobb dzsessz és rock-dzsessz bőgőse nem gyakorol, csak klasszikus zenét otthon. Színpadon pedig improvizál szabadon.
    Azt az ujjtechnikát, amivel Te a megfelelő mélyhangot lebegtetni tudnád, 50 évesen nem fogod elérni a belső hallásodnak megfelelő minőségben.
    Marad a MIDI.
    Ott ki tudod keverni?
    Úgy tűnik, hogy igen.
    Számít akkor egy kívülálló véleménye?
    Persze. De nem határoz meg.
    Lehet duzzogni is, és lehet újra leülni a gép mellé. Ott pedig a zenével törődni, nem a hallgatóval.
    Fogd fel úgy, hogy a hallgatód nem alkalmas a befogadásra.
    Nem azért, mert esetleg nem ért a zenéhez.
    Azért, mert nem a Te utadat járja. Neki ott van Yngvie J. Malmsteen. Az első lemezén nem volt megfelelő bőgőse, ezért magára húzta a basszus gitárt is, és feljátszotta az alapot is.
    https://youtu.be/FCNZzI7cHDA
    Fel a fejjel!

    VálaszTörlés
  3. Ja, és még valami. Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű. Szakmai szövegben én is szórom az idegen szavakat.

    VálaszTörlés
  4. Az idegen szavakkal, néha úgy vagyok, mint Hamvas Béla: "par example"... "par excellence" ... Mikor elejtek egy egy "graduális skálát", azt ilyen par excellence teszem par example.
    Lehet, hogy cinikus kifejező mód az úgynevezett par entellektuel világ felé, melyben legtöbbször annyi képmutatást érzek, hogy nem tudom megállni.
    Valószínű a nyelvezetem, a kifordított fogalmazási stílusom miatt nem fog átmenni a "Muskóczi" projekt a nyomdában, mert amint jelezték, át kéne fogalmazni, idézem: "komercsiálisabban", és füzet formájában egyelőre nem, de egy ismertebb író mellé publikálni itt-ott.
    A nyelvezetem az, amiből nem engedek, akkor is ha az hibás. Egy adott kor, egy adott helyzet szülte gondolat és kifejező világ lenyomata.
    Ha másra nem, arra mindenképp jó lesz, hogy: gyerekek, na így ne csináljátok...

    VálaszTörlés
  5. Nézd, van itthon idegen szavak szótára, van gugli fordító, Nufi angolnyelvet tanít, magam viszonylag sok német szót ismerek, még egy román nyelvoktató programot is feltettem az egykk tabletre, sőt a tót szótárat is forgatom, amióta zöbbet járunk Szepsibe vásárolni. De például a cirkulát Tőled kérdeztem meg, amikor nem tudtam, mi az.
    Megoldás mindenre van. Amikor orosz tévéket javítottam, az is ment.

    VálaszTörlés