Artizán Blues Rádió

Loading ...
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Stream Proxy
A fenti kis ikonok egyikére kattintva lejátszó lista tölthető le. A blog további böngészéséhez új ablak nyitását ajánlom, hogy a rádió zavartalanul tovább működhessen. Köszönöm.

Nagy tésztaszelet


(A mi értelmezésünkben a tészta az a sütit jelenti, a 89 es nyitás után rájöttünk, hogy Mo-n a tészta mást jelent, de én a továbbiakban is tésztának nevezem a sütit, mert nekem szebben szól, azaz a tészta szó az kötődött a többihez: otthon, kellemes otthon, a tésztából sosem elég, illatok, színek, ízek, édesség, krémek, mind mind a tésztához kötődik. Azt szoktuk mondani: nagymamám sütötte a finom tésztát -valójában nem szokak sütni a nagymamáink se tésztát se sütit, de előszeretettel jártunk húsvétkor ilyen tésztasütötte ismerős nagymamákhoz-, tehát a címben foglalt tészta az valójában azt jelenti, hogy túl nagy süti ez nekem).
Beépített szekrény optimalizálás
Szerdán éreztem azt, hogy nem bírom tovább. Sosem fejezem be a szekrényeket. Erre Cézár nagyokat sóhajtott a széken. A hátam mögött. Nem volt mit tennem, félóra múlva nélküle nem tudom a helyére tenni a szekrény polcrendszerét. Cézár fő szerepe a sóhajtás egész nap, az ülésben való fáradás. Az abban való fáradás, hogy néz engem ahogy nem bírom már és taknyom nyálam szerte szét folyik. Nagyokat nyögök. Cézár nagy sóhajtásokkal, rémesen unatkozó ásításokkal kontrázik.
Egyszer csak mégis összeáll a polc és bekerül a helyére.
Csütörtökön a műhelyben a tükrös ajtókból kellett levágjak, mert időközben megváltoztak a méretek. A lakásban felszedték a régi parkettát, egyengető betonréteget öntöttek, újra fedték ilyen szalag parkettával. Plusz, 10 centis zárólécet választottak, ezért a szekrények talapzatát is meg kellett növeljem. Mindez miután a szekrényeknek az anyag, a tükör ajtók le voltak gyártva. Ilyenkor persze magára valamit adó moester úr felszámolja a plusz munkát. Nekem sosem jutna ilyen eszembe. Ezért nyögök én és sóhajt Cézár, nem fordítva. Mindegy, ezen már nem lehet javítani. Majd a halál. És majd a következő rend asztalos jobban fogja csinálni.
Tükrös tolóajtók feltéve
Csütörtökön direkt mindent kimérten, nyugodtan csináltam, mondván nem sietem el, tükörrel dolgozni nem könnyű munka. Cézárt kikergettem a fűzfa telkét kitakarítani a kétéves gyomoktól, komposztba hordani a leveleket, gyomokat. Közben nézem az ablakon, milyen meggyőződött Buddhista nyugalommal kapálja a gyomot, sűrűn megállva. De hadd ne kommentáljam, mert ilyet se kap manapság az ember. Tudom én, hogy ennyit tud, pihentebb óráimban nem is irritál a gyerek, de mikor élet-halál harcot vívok a munkáimban, lehetetlen, hogy ne idegesítsen. Csak egy picit.
Hát hogyne, fix háromkor leáll, hogy három óra. Kérdem tőle, és ott hagyod azt a pár taliga gyomot az út közepén? Nem tehet róla, -így Cézár- mert három óra. Igazad van Cézár, -így én-. De elfelejted hogy fél tízkor kezdtünk, nem nyolckor? Hát ő nincs mit csináljon, de három óra van.
Na tessék, lecke. Morfondírozok magamban. Én meg rábaszok két napot potyamunkát, mert én vagyok a világ legcukibb, legjézusosabb, legjobb asztalosa.
Persze, hogy három tükörből lett meg a két tükör. Hiába csináltam mindent nyugodtan, kimérten, régi az üvegvágó. És a gonosz üveges aszonta hogy régi tükröt nem vág. Hogy mindenkinek milyen elvei vannak. Mondom neki, ő vágta azokat a tükröket egy évvel ezelőtt, nem olyan régiek. Mindegy, mondta, nem vállalja a felelősséget a kliens anyagára.
Eszembe jutott, hogy ezelőtt talán húsz évvel is vágtam azzal az üvegvágóval nagy tükröket és nem volt vele gond, csak azóta sok sok üveget vágtam még vele, és a legsimább, akkor egyetlen kapható orosz üvegvágót vettem. Egyszer kérdeztem az üvegest, látván milyen jó üvegvágója van, hogy hol vette? Csak mosolygott az orra alatt, de nem mondta meg.
ókori üvegvágó
Amikor feltettem a tükrös ajtókat, gondoltam nagyját letörlöm a pórnak, hát mit látok, több helyen is meg van karcolva a tükör. Azt hittem álmodok. És rémeket álmodok. Hogy elkeseredtem. Hol hibáztam? Valószínű, amikor levágtam és vissza fordítottam, hogy a fémkeretet visszaverjem, bekerült valami üvegszemcse az asztalra. És pár centit utána mozdítottam erre arra, de nagyon finoman. Hiába. Pedig alaposan, tiszta ronggyal, ablakmosó lével mostam le az asztalt is, tükröt is.
Elmentem az üvegeshez, egyben megrendelni a következő ajtókra a tükröket, tőlem szokatlan módon, hízelegve kérdeztem, hogy mit javasol a karcolások eltüntetéséhez? Semmit, mondta kategórikusan. Új tükröt. De egyébként sem vág akkora tükröt, menjek a műhelybe. Mert ez ugye a műhely városi üzlete volt. Elmentem az üveges műhelybe, ahol szoktam rendelni az ablakokhoz a termo üvegeket, több mint tíz éve vagyok kliensük. Reméltem nem lesznek ilyen gorombák, mint ez a városi pancser. Tévedtem. A tulaj csaj is magas fölényről leszólva mondta, hogy új tükör a megoldás, a karcot nem lehet kiszedni. Alázatosan rákérdeztem, hogy amikor a tükröknek marnak olyan puccos szélet, mivel marják, mert tudtommal van valami csiszoló paszta, amivel simára fényesítik, hogy ott csiszolás nyoma nem látszik? Mosolygott a banya az orra alatt, hogy az más. Miért lenne más? Gorombán vissza utasítottak. Erre látom, hogy a tükör árát 80 lejben számolta fel négyzetméteren. Néztem a neten, Kolozsváron 50 lej ugyanez a tükör.
Tessék lecke.
home made (bénázás) üvegvágás 
Egyedüliek a városban, olyan árat írnak, amennyit nem szégyellnek.
Nem adtam fel, mert emlékszem Ildikó járt náluk amikor a boros üvegek alját akarta levágatni náluk egy dizájn lámpához és nem tudták mivel ették. Én a jutubról néztem ki, és seperc alatt a konyhámban úgy szeleteltem a boros üvegek alját mint amikor az almát hámozom. Azzal a régi, húsz éves vágómmal.
Úgyhogy keresek megoldást a karcolásra is. Van pár ötletem, ha beválik, referálok. Ha nem, új tükrök. Nincs mese. Mondtam a kliensnek is, ne idegeljen, ha nem oldom meg, lecserélem. Szerencsémre rendes a csaj, azt mondta időközben ő is érdeklődik, van egy ismerőse, aki autó szélvédő karcolásokat javít, hátha tud az segíteni.

Cézár megtagadta az Úrhoz való imát...
Megvettem a lapokat a következő szekrényhez, mondom Cézárnak, ki minden alkalommal, amikor elindulunk valahova a kocsival, elmond egy imát, hogy az Úr legyen velünk, ne csináljunk karambolt s ilyeneket, hogy na Cézár most mondj egy imát, hogy ne állítsanak le a rendőrök, hogy a pakolás az autó méretein túlhalad. Megfigyeltem a gonosz szolgát, hogy nem mondott imát. Végig be volt szarva. Nem beszéltünk egymáshoz, amikor szerencsésen megérkeztünk, nagyot lélegzett, hogy nem volt rendőr, és nem kellett illegális dologban kérnie az Urát.
Sehogy sem tudom partneri szintre emelni ezt a Cézárt.

Ma megrendeltem két icipici TDA 2030-as végfok kittet. Hosszas töprengés után arra jutottam, hogy ha jól szól, legalább valamennyire, inkább építenék kilenc végfokot és a régi 12 sávos keverőből választok le kilenc előfokot hozzá, hogy létre tudjam hozni a 8.1-es rendszeremet. Ez anyagilag közelebb ál hozzám, igaz nagyobb a felhajtás. De néztem az 5.1-es rendszereket, mondjuk találtam pár elég minőségit és olcsóbban használtan, de miután rákerestem, gyanúm beigazolódott, hogy a végfokok nem egyformák. Például a jobb és bal csatorna 2x80w, a center és subbas 40-40w, a hátsó meghajtók pedig 2x20w, ami nekem már startból nem jó, mert nem mozifilmet akarok keverni, hanem zenét. És ha egy pergőt pont középre akarok tenni, akkor a hátsó hangszórók is ugyanazt kell tudják.
Külön erősítők sem a legjobb megoldás, mert mindegyik más lenne. Ezért döntöttem, hogy keresek végfok kitteket és hátha.
Az is rásegített ebben a döntésemben, hogy olvastam egy 2013-as fórumot, ahol román fickók tárgyalták a stúdió monitorokat, azoknak elektronikáját, és többen le voltak döbbenve, hogy komoly márka nevek ugyancsak a tda2030-assal végfokolnak. Hogy biza nem kell alábecsülni a bejárt dolgokat. Hát majd meglátom. Szerencsémre van már tapasztalatom ezeknek építésére, csak azt hittem, hogy az elmúlt harminc év elektronikája már annyira fejlett, hogy nekem magas. De meglehet nagyon sok a mítosz is ezekben a dolgokban. Legtöbben akik vakon hisznek dolgokban, rájöttem, hogy nem is tudják mitől jobb az aminek állítólag jobbnak kell lennie. Nem mondom, biztos jobb egy márkás cucc, már más tisztelettel is közeledik hozzá az ember, ha tudja, hogy márkás, de nekem ez most hatalmas luxus, ahhoz, hogy a végén rájöjjek, a surround hangkeverés nekem túl nagy tésztaszelet, ahogy a dobolás is túl nagy tésztaszelet. Amint kiderült.

2 megjegyzés:

  1. Attila, én azt hiszem elhamarkodottan írtad le ezt a "túl nagy tésztaszeletet". Ahogy az írásaidból mindig kitűnik, nem nagyon akad olyan, amihez hozzáfogsz, és végül nem találnál megoldást a nehézségekre. Környezeted, megrendelőid örömére nem adod fel egykönnyen.
    Az egyetlen, amibe a bicskád beletörni látszik, az Cézár átnevelése, azt meg szerencsére csak akkor fogod fel tragikusan, amikor nem vagy jó passzban.
    Nagyon szép a szekrény, biztosan örülni fog neki a tulajdonosa.
    A zenei eszmefuttatásokhoz továbbra sem tudok mit szólni, mert "magas ez nekem, mint tyúknak a létra." Ha meghallgatom, csupán azt tudom eldönteni: tetszik, vagy nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cézárt valójában nem is akarom átnevelni. Senkit nem akarok még tanácsolni sem. Csak néha irritál az a boldog butasága, és néha őszintén irigylem... de csak egy percig.
      A munkáim nehézsége húsba, életbe vágó, nincs asztalosilag utód, úgyhogy szeretnek, nem szeretnek a kliensek, ahogy elvégzem a megígért munkáimat, egyértelműen váltok.

      Törlés